chirurgia dyskopatia

Mikrodiscektomia – Co warto wiedzieć o operacji dyskopatii

Mikrodiscektomia – operacja dyskopatii

Wracasz od neurochirurga z karteczką, na której widnieje jasno hasło MIKRODISCEKTOMIA? Chciałbyś wiedzieć więcej czym się charakteryzuje ta metoda leczenia dyskopatii? Koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.

✔️Głównymi wskazaniami do interwencji chirurgicznej są deficyty neurologiczne oraz brak efektów leczenia zachowawczego.

✔️Zabieg operacyjny przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym. Cięcie operacyjne wynosi zazwyczaj około 2-3 centymetry. Neurochirurg z pomocą systemu rozwieraczy dociera do kanału kręgowego gdzie uzyskuje dostęp do przepukliny dysku, która jest usuwana. W niektórych przypadkach wskazane jest implantowanie stabilizatora międzykolcowego, dzięki któremu udaje się utrzymać wysokość przestrzeni międzykręgowej.

✔️Po odbarczeniu uciśniętego korzenia pacjenci często zgłaszają natychmiastowe ustąpienie promieniowania w kończynach.

✔️Przy braku powikłań pacjent wychodzi do domu po 24 godzinach od zabiegu. W okresie 4-6 tygodni po operacji następuje zabliźnienie i zagojenie się rany. W tym czasie pacjent musi przestrzegać rygoru prostych pleców.

✔️Wskazana jest również dalsza rehabilitacja mająca na celu:
➡️ przeciwdziałanie zrostom i skutkom interwencji chirurgicznej
➡️ poprawę ruchomości kręgosłupa i napięcia tkanek miękkich
➡️ poprawę stabilizacji centralnej, siły i wydolności mięśniowej
➡️ przygotowanie organizmu do powrotu do pracy i aktywności fizycznej
➡️ ponowną edukację pacjenta dotyczącą profilaktyki zespołów bólowych kręgosłupa
➡️ wypracowanie zdrowych nawyków

✔️‼️Pacjent musi być świadomy, że operacja usunęła fragment krążka międzykręgowego, który powodował bóle w kończynach, ale jednocześnie był kiedyś częścią zdrowego krążka międzykręgowego. Usunięcie części jądra miażdżystego nie jest dla organizmu rzeczą naturalną, dlatego bóle kręgosłupa mogą wracać. Co więcej usunięcie przepukliny na jednym poziomie może predysponować sąsiednie segmenty do podobnych deformacji. Jednocześnie obniżenie wysokości przestrzeni międzykręgowej powoduje większe obciążenia w obrębie łuków kręgów, a co za tym idzie, przyspiesza procesy zwyrodnieniowe w obrębie stawów międzykręgowych.‼️

UDOSTĘPNIJ I PODZIEJ SIĘ TĄ WIEDZĄ DALEJ‼️

Pozdrawiam