Ból szyi poranny

Źle spałam – poranny ból szyi

Ból szyi po wstaniu

Wstajesz rano i czujesz ogromny ból szyi. Wszystko wskazuje na to, że tego dnia spojrzenie za siebie będzie ekstremalnie trudne. Tej nocy coś poszło nie tak. Zastanawiasz się dlaczego boli Cię kręgosłup od spania. W głowie już pewnie masz kilka pomysłów. Poduszka zawiniła? Materac za miękki? A może Ty po prostu masz złą pozycję do spania? Przeczytaj co na temat porannego bólu szyi sądzi fizjoterapeutka.

Jaka jest najlepsza pozycja do snu?

Ból szyi rano

Zaskoczę Cię!

Wiele portali rozpisuję się nad tym czy najlepsza pozycja jest w leżeniu na boku prawym czy lewym, a może na plecach. Możesz spotkać mnóstwo artykułów dotyczących specjalnych poduszek, które zapobiegają bólom kręgosłupa. Wszędzie mówi się, że nie wolno spać na brzuchu. Ale może akurat Ty czujesz się tak najlepiej. Nie ma idealnej pozycji do spania. Każdy z nas może mieć inne predyspozycje, choroby, schorzenia czy sytuacje życiową i spowoduje dużą różnicę. Dlatego jeśli nie masz konkretnych wskazań lub przeciwskazań medycznych do spania w konkretnej pozycji to nie zaprzątaj sobie tym głowy. Do snu intuicyjnie wybieraj najwygodniejszą dla siebie pozycję. Są oczywiście od tego wyjątki np. zasypianie po alkoholu lub w przypadku ekstremalnego wyczerpania organizmu np. młode mamy. Zatem skoro zakładam, że nie należysz do powyższej grupy, to w jak w takim razie sen może zepsuć Twój kręgosłup? Czy w ogóle mięśnie mogą się uszkodzić podczas snu?

Dlaczego boli kręgosłup po spaniu?

Ból szyi rano

Jak to jest możliwe, że taka z pozoru relaksacyjna czynność jak sen może spowodować poranny ból kręgosłupa. Znalezienie odpowiedzi na to pytanie zajęło mi sporo czasu. Musiałam zrozumieć, że podczas snu zachodzi cały szereg procesów, o których pewnie nie miałaś/eś pojęcia.  Sen służy głównie do regeneracji. Zastanów się więc co może spowodować, że nocna regeneracja będzie utrudniona.

Zdrowy kręgosłup

• Jak się odżywiasz? Musisz wiedzieć, że Twoje narządy wewnętrzne intensywnie pracują w nocy. Jeśli przed snem zarzucisz je ogromną ilością pracy, to mogą się one zbuntować. Jeśli układ trawienny nie będzie mógł swobodnie pracować, to może spowodować drażnienie struktur mięśniowych i rano wstajesz obolała.
  • Czy dużo się stresujesz? Jeśli Twój organizm jest w chronicznym stresie, to tak jakbyś ciągle przed czymś uciekała. Natomiast dla dobrej jakości snu potrzebujesz umiejętności wyciszenia. Brak tej zdolności będzie negatywnie wpływać na napięcie mięśniowe.
  • Ile się ruszasz w ciągu dnia? Twoje ciało potrzebuje ruchu, to chyba wiemy wszyscy. Jeśli nie zdbasz o to w ciągu dnia to noc będzie dla Twoich mięśni kolejną dawką w bezruchu. To również nie wpłynie dobrze na samopoczucie po wstaniu.
  • Czy cierpisz na choroby przewlekłe? Takie schorzenia mogą negatywnie wpływać na wiele procesów zachodzących w Twoim ciele np. w nocy. Jeśli nie jesteś pod opieką specjalisty, to koniecznie musisz to zmienić.
  • Czy miałeś jakiś uraz, kontuzję? Tutaj jako uraz rozpatrujemy nawet niewielkie przeciążenie w dniu poprzedzającym. Np. myłaś okna i czułaś się mocno zmęczona, lepiłaś pierogi i na koniec już czułaś obolałe plecy, lub przesadziłaś z ostatnim treningiem na siłowni i nie czułaś się komfortowo.

Co zrobić gdy często wstajesz z obolałym kręgosłupem?

Powyższe historie to tylko część pomysłów, które najczęściej obserwuje w gabinecie. Jedno jest pewne, każda wymaga indywidualnego podejścia do leczenia.  Jeśli czujesz, że pozycja w której czujesz się najlepiej od jakiegoś czasu Ci nie służy, lub istnieją inne wskazania do tego by spać w innej niż ta ulubiona pozycja.   Nie czekaj -> zapisz się na wizytę, mogę Ci pomóc.

Pozdrawiam
Fizjoterapia Milena Olejnik
663 415 638

#źlespałam #bólszyi #kręczszyi #spanie #złespanie #materac #kark #szyja #stres #ruch #fizjoterapia #terapiamanualna #rehabilitacjakręgosłupa #wrocław #fizjomila