Ostry ból lędźwi

„Przestawiałem meble i mnie zgięło w pół w lędźwiowym”

Dźwignąłeś meble i złapał Cię ostry ból lędźwi. Nie możesz się wyprostować,
a paraliżujący ból ciągnie aż do nogi? Przeczytaj historię Pana Roberta i zobacz jak leczyć ostry ból lędźwi u fizjoterapeuty.

Pan Robert remontował z dziewczyną mieszkanie. Młody sprawny, aktywny fizycznie mężczyzna, wcześniej miewał jedynie przeciążeniowy ból lędźwi, ale jak sam mówił nie na tyle by zgłosić się do fizjoterapeuty.  Nic nie wskazywało na to, że akurat komoda sprawi mu tyle kłopotu.

Na końcowym etapie remontu, gdy już organizm był mocno przepracowany, trzeba było ustawić meble. Bez większego zastanowienia schylił się i bach… wstać się już nie dało.
Tak się szczęśliwie złożyło, że partnerka Pana Roberta, śledzi moje social media i rano mignęło jej insta stories z informacją, że zwolniło się jedno miejsce. Postanowiła nie czekać, tylko szybko zarezerwować wizytę. W ten oto sposób, dzięki wygodnej opcji umawiania on-line, 2 h po incydencie wchodzi do gabinetu zgięty w pół młody mężczyzna.

Ojoj dużym wysiłkiem była dla niego wtedy ta podróż…

Jak przebiega wizyta fizjoterapeutyczna przy tak ostrym bólu lędźwi?

Krótki wywiad dotyczący okoliczności zdarzenia i przeszłości chorobowej pacjenta i działamy. Po badaniu wiadomo było, że mamy do czynienia z ostrym atakiem bólu lędźwiowego spowodowanym dyskopatią twardą. Nagły szybki dynamiczny ruch spowodował ostre uszkodzenie pierścienia włóknistego, rwę kulszową już przy 30 stopniach w teście Laseqa, silny spazm mięśniowo-powięziowy, odruchowe szift miednicy i pochylenie w obronie przed bólem.

Na czym polegała rehabilitacja kręgosłupa lędźwiowego w tak ostrym stanie?

DRENAŻ, DRENAŻ i jeszcze raz DRENAŻ. Celem było niedopuszczenie do powstania obrzęku dysku oraz stanu zapalnego w okolicy korzenia nerwu kulszowego. Następnym etapem było rozluźnienie odruchowo spiętej powięzi piersiowo-lędźwiowej. Na koniec dokładny instruktaż ćwiczeń oraz kilka wskazówek na najbliższe dni. Wizytę zakończyliśmy sukcesem-udało się wyprostować i wyjść z mniejszym bólem o ok. 30%.
Po 24 h wiadomość od pacjenta dawała Jeszcze więcej pozytywnych informacji.

SMS od pacjenta

Jak wyglądała kolejna wizyta ?

Następna wizyta odbyła się 3 dni później. Skupiliśmy się na zrównoważeniu pozostałych napięć w obrębie miednicy i kręgosłupa lędźwiowego, po czym opracowaliśmy system ćwiczeń na najbliższe dni, tak by pacjent nie musiał rezygnować z wyjazdu na surfing.

4 tygodnie później, już po urlopie wchodzi Pan Robert do gabinetu. Warunki do serfowania były idealne. Co możecie podziwiać na załączonych obrazkach. Urlop się udał, ból lędźwi nie dokuczał.  Jedyną drobnostką do przepracowania był delikatny dyskomfort w odcinku lędźwiowym kręgosłupa,  podczas konkretnych ćwiczeń siłowych.

Fizjoterapia Milena Olejnik

Wiecie, co chciałabym Wam powiedzieć za pomocą tej historii? Warto zgłosić się do fizjoterapeuty nawet w tak ostrym stanie. Dzięki szybkiej interwencji mój pacjent po 48 h od incydentu funkcjonował już całkiem dobrze, a po 2 tygodniach od urazu mógł cieszyć się serfowaniem podczas wakacji.

Ból lędźwi

JEŚLI Zgięło CIĘ W PÓŁ W LĘDŹWIACH -> NIE CZEKAJ -> zadzwoń do mnie lub omów się on-line, postaram się przyjąć Cię jak najszybciej.

#bóllędźwi #ostryatakLS #dyskopatia #fizjoterapia #terapiamanualna #drenaż #fizjomila #wrocław

pozdrawiam
mgr Milena Olejnik