Poranny ból pięty

🦶😨PORANNY BÓL PIĘTY🦶😨

Podnosisz się z łóżka po całej nocy i nie możesz stanąć na stopę bo czujesz ból pięty? Pewnie usłyszałeś już kilkukrotnie że to na pewno ostroga piętowa. Przeczytaj co mam w tej sprawie do powiedzenia.
Stopy to punkt podporu naszego ciała, są miejscem przenoszenia obciążeń z całego ciała oraz amortyzacji wstrząsów. Rozcięgno podeszwowe to silna włóknista struktura, przypominająca taśmę. Działa trochę jak trampolina dostosowując się do sił ciągnących. Jej zadaniem jest podtrzymanie łuków stopy oraz zapobiega rozchodzeniu się kościom na boki. Napięcie rozcięgna jest mocno zależne do ogólnej biomechaniki ciała.

CZYNNIKAMI SPRZYJAJĄCYMI ZABURZENIOM ROZCIĘGNA PODESZWOWEGO SĄ:

➡zaburzenia mechaniki stopy,
➡przeciążenia oraz skrócenia tkanek miękkich w rejonie mięśni kulszowo-goleniowych,
➡nieprawidłowe nawyki posturalne,
➡blizny po przebytych operacjach,
➡otyłość i obciążenia związane z wykonywaną pracą.

Poranny ból rozcięgna podeszwowego mijający po rozchodzeniu, bez większych dolegliwości w ciągu dnia oraz bez wyraźnych oznak stanu zapalnego nie musi oznaczać ostrogi piętowej. Prawdopodobnie choroba dotyczy powięzi rozcięgna podeszwowo i wynika ona z pewnych zaniedbań, przeciążeń lub zmian w biomechanice Twojego ciała. Aby to zweryfikować należałoby zrobić RTG i sprawdzić wykładniki stanu zapalnego.
Początkowe etapy problemów z rozcięgnem podeszwowym najczęściej nie mają cech zapalnych ani nie ma wyrośli kostnych w RTG. Problem w pierwszej fazie dotyczy powięzi rozcięgna podeszwowego. Ta tkanka jest mocno zależna od rozkładu napięć w całym Twoim ciele. Stąd też należy przyjrzeć się czy nie istnieje jakiś problem w Twojej postawie, który generuje przeciążenia na stopie. Jest to stan odwracalny.

🔵Jak leczyć taki ból🔵
1. Ćwiczenia rozciągające i rozluźniające
2. Terapia manualna
3. Edukacja

Jeśli ten problem dotyczy również Ciebie➡ przyjdź do mnie na wizytę. Wspólnie pozbędziemy się problemu.

Mgr Milena Olejnik