Terapia manualna

terapia man

Terapia manualna to najczęściej używane przeze mnie słowo. Jest również najczęstszą formą leczenia wybieraną przy rejestracji pierwszej wizyty. Mianem tym określam wszystkie formy pracy z ciałem mającej na celu likwidacje zaistniałego problemu. Techniki stosowane w gabinecie przy ul. Skwierzyńskiej są w pełni bezpieczne dla pacjenta, a jej rodzaj i intensywność jest dobierana indywidualnie na podstawie wnikliwego badania.

Jaki cel ma terapia manualna?

Celem terapii manualnej jest likwidacja bólu, dysbalansu mięsniowo-powięziowego oraz przywrócenie całkowitej sprawności w stawach, które uległy zablokowaniu. Fizjoterapeuta prowadzący terapię pracując na tkankach miękkich tzn. mięśnie, więzadła, powięzi, dąży do odzyskania prawidłowego napięcia. Dzięki temu stawy mogą odzyskać utraconą funkcję, a natężenie bólu zdecydowanie słabnie.

Na czym polega

Terapia manualna jest bezpieczną metodą walki z bólem. Aby być skuteczna poświęcam setki godzin szkoląc się od światowej sławy instruktorów. Po dokładnej konsultacji jestem w stanie dobrać najodpowiedniejszą formę terapii. Najczęściej korzystam z takich form terapii manualnej jak:

(techniki energizacji mięśniowej, techniki aktywnego rozluźniania, terapia punktów spustowych, mięśniowo-powięziowe rozluźnianie)

• terapia powięziowa – polega na likwidowaniu sztywności powięzi oraz powstałych restrykcji,
  • masaż tkanek głębokich – bazuje na warstwowości tkanek,
  • stretching – rozciąganie mięśni w celu wykształcenia naturalnego odruchu rozluźnienia mięśnia,
  • mobilizacja stawu – stosowana w przypadku obkurczenia więzadeł lub torebki stawowej poprzez technikę ślizgu lub trakcji, ma na celu szybkie uruchomienie stawu,
  • neuromobilizacja stawu – terapia manualna pozwalająca odzyskać prawidłowy przepływ informacji przez nerwy,
  • manipulacja stawu – szybkie impulsy aplikowane przez fizjoterapeutę w stawie w celu zwiększenia jego ruchomości.

Dla kogo jest przeznaczona?

Na terapię manualną prowadzoną moim „gabinecie fizjomila” zapraszam wszystkich, którym ból towarzyszy na co dzień. Szczególnie tych pacjentów, którzy cierpią na bóle kręgosłupa i stawów, mięśni, bóle głowy, nerwobóle, wady postawy, napięcie związane z przemęczeniem, różnego rodzaju dyskopatie, drętwienie palców i kończyn oraz wiele innych. Przed terapią zawsze przeprowadzam dokładną diagnostykę, która pozwoli nam ocenić czy jestem w stanie pomóc i oszacuję jak długo może potrwać rehabilitacja.